onsdag 5 november 2008

Två spännande helger......? En ?


Ullared, alla köpgladas paradis ! Tokjävlar ! Helt galna....
Stämde möte med en dansker Som jag köpt en Hydraulisk
bogpropeller av. 10 hk är den på och komplett.
Samtidigt fick jag en bättre pump till ankarspelet och blivande
vajerspel akteröver. PLUS att manövreringen blir proggresiv !



Nu är det utrensat ! Behöver någon mankraft till bara för
att få ut varmvattenberedaren bara. Har även lagt på
isolering på bottenventilen för att minimera frysrisken.


Sedan skulle man hem..........Vad naturen är vacker i småland !


Sten, träd och poliser överallt för att ta hand om 3 samtidiga
avåkningar inom loppet av 5 minuter. Föraren av den tredje
bilen fick åka med plineliplångan därifrån. Rigtigt glashalt
och automatlåda gjorde att det sket sig med att hålla sig på vägen.
Både polisen och ambulansen slant hit och dit trots vinterdäck.


Vanan trogen, använde jag inte bältet nu heller utan lade
mig över passargerasidan mot ryggstödet för att invänta
det oundvikliga stoppet. Kändes som en evighet innan
bilen tvärstoppade. Inte en skråma och inget ont, ut fort
som faan ifall bränsletanken inte skulle må så bra.
Ambulansföraren trodde jag drev med honom när jag sade
att allt var ok och att jag inte hande det minsta ont då
bilen tvärstoppade mot en av smålands vackraste stenar.


Nu (-ya) får vi se om denna håller längre. Måste ju hålla färgen...
Dock ej automat denna gången, förhoppningsvis fixar det sig
bättre med att hålla sig i körriktningen när man kan koppla ur.
Det är samtidigt trevligare att beakta naturen från vägen än
när man är av vägen, särskilt när det blött i den samma....
Har inte kollat om den nya har fungerande bälten än,
skall göra det när jag åker till skroten för att länsa den
gamla pärlan på detaljer och "braåha" delar till helgen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrade just om du skulle slå till på pärlan från uppvidinge...

Ib Frohberg sa...

he he he.........

Anonym sa...

Tomten måste varit X-tra snäll i jul. Ingen dagbok över hela helgen.

Ib Frohberg sa...

Sorry !
Jobbade som fasiken.....

Ib Frohberg sa...

Sorry !
Jobbade som fasiken.....