tisdag 17 juli 2012

Historien om Kylskåpet


Dagen innan midsommarafton, en torsdag, var det dags
att hämta kyl/frys-skåpet. Det var prissänkt och i rost-
fritt och väldigt fint. Jag betalade och hämtade ut det,
fick hjälp med inlastningen av personalen. Väl vid båten
gick jag till sjöräddningen och frågade dem om hand-
räckning. tack för hjälpen Kalmar sjöräddning !
Till saken hör att jag varit uppe från ca 02.00 och lagom
dimmig i knoppen. Vi fick inte ner plåtlådan ! Jag mätte
och mätte, men visst var skåpskrället 1,76 m ?
Fattar inget.... Så sjöräddningen gick hem och jag gav fan
i det, tog en pilsner och begrundade läget. Jag fattade 0
Dagen efter mätte jag igen, skåpskrället var 1,86 m !
Tacka Fan att jag inte fick ner skräpet. Jag har fått fel
skåp , så går det när ögonen står i kors ! Se Bilden
Snabbt in på webbet, IKEA var öppet, högg en kille på
kajen som hjälpte mig med att få in skrället i bilen igen
efter att jag i min tur hjälpt honom med igångbogsering
av bilen och så iväg till IKEA. En lapp på dörren sade
mig att det var stängt Aftonen och Dagen. Öppnar igen
på Söndag. Helvete ! Ställde bilen i regnet mot en
garageport och hoppades på det bästa, att skåpet skulle
vara kvar om söndagen. Och det var det, så tilbaka till
IKEA. Fick det riktiga skåpet och 2000:- tillbaka plus
5st lunch kuponger. Detta var ju lönande, istället för
6995:- blev priset 3995:-.








Min "Styrman" Hasse
hadeåterkommit från
festligheternaÖland
och han hjälpte mig
denna gången att få
ner det på sin plats.
Mitt emot Köket







 

Och så var det dags
att bygga in skåpet


Inga kommentarer: