fredag 23 juli 2010

I slutet av värmeböljan


Lite av blomprakten på och kring Samanta


Mina undervattenrabatter. Som sig bör , Välskötta trots
att det råder stor torka i skog och mark.


Fredan i sista sem.veckan fick jag hjäp av hamnens
gubbar att resa kranen på plats.


Inte så illa tycker jag. Bara inkopplingen kvar

Blå eller Brunt ? Det sista stryket är mönja, Blir blått...
Vilket av mina vrak är snyggast ? Vitt el brun/blått ?
Eller är de lika tattiga..........-:D


På lördagen målade jag blått. givetvis blel det regn
och åska den dagen till ära. Tur var att hela sb sidan
var klar, Jag låg på flotten under bb bog när regnet kom
Allt vatten som samlades upp där sög givetvis mina
kläder upp och resulterade i att jag blev dyngsur.
Hur som haver; " Vi hadde i alla fall tur med vädret".......


Efter åskvädret blev det kallt, typ 21,8 istället för den
normala brygg tempen på ca 35 grader.
Detta resulterade i att manxkatten frös och bäddade ner
sig i en flisjacka (bulan närmast ventilen).



Denna mojängen har jag alltid undrat vad det varit.
Inte ens tidigare ägare har en aning. Den satt mitt på
salongsdäcket. Nu är dess saga all iaf. Frid över dess minne.

Inga kommentarer: