tisdag 3 augusti 2010

Tankar och Dyligt


Äntligen är de gamla "fönstergluggarna" mönjade !!
Skönt, tog 5tim ink att stålborsta rosten som var på svetsen.


Eftersom alla rördetaljer var klara så pumpade jag över
soppan från sb förliga tanken till sb ak tank , 1,5cubik på
lika lång tid. Det var pyttelite med gegga i den. Gött....


I BB ak tank behövs en försänknig så att ett vattenlås till
den kommande toalett/duch får plats innan jag kunde
skifta soppan akteröver.


Trodde att jag kunde svetsa, tyckte att svetsen var
ögonbedövande vacker. Skit vare med det ! Läckte som
ett såll när jag provtryckte med 0,5 kg.
Massor med omsvetsning. där fick man för att jag trodde.
Rätt åt mig. Finns det inte något ordspråk ,
typ "du skall ikke....." ? Som håller en på plats om inte annat.


Inte fan blev hon rak, ligger fortfarande en aning på näsan
trots att allt bränsle ligger i de aktra tankarna. Iaf, ca 15cm
upp i fören och ca 5 ner i akter. Får nog fylla med betong någonstans.

Här är uppsägningen från hamnen, om någon
är intresserad att läsa avancerad svammel.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och vad var det som fick dig att tro att du kunde svetsa...lite självinsikt måste man ju besitta;-)

Anonym sa...

Va taskiga hamnen är mot dig...du får flytta upp vraket på land så slipper du ju sänka henne på premiärturen. (Hon lär ju sjunka eftersom du varit och svetsat i skrovet.)

Ib Frohberg sa...

LOL