lördag 21 maj 2016

Skit åxså !


Först ur är min bil, Den stod visst lite väl nära blästringsarbetet.
Second ut är att, med rena ytor, hittas ännu mera "tunnplåt". Bara ut och kapa bort det.
Sist men inte minst, tredje ut, är att porer hittades där det har bevarades rent färskvatten (!!) under
all grundfärg (3 lager epoxi) plus bottenfärg samt antifoulingen. Hur i helsike vattnet kommit dit
vet väl bara gudarna samt någon professor, kan jag tänka mig. Fenomenet med vattnet uppenbarar
sig under hela fartygets botten. Ansamlingarna av vattnet uppträder som bubblor under all färg,
Krossar man en och smakar på vattnet så är det färskvatten. Bubblorna fanns redan där när jag var
på varvet för 3 år sedan. Är det någon som har kunskap om, samt varför dessa har blivit till, får ni
gärna tala om detta för mig. Det är inte någon zink primer inblandad vilket man lätt kan tro.

2 kommentarer:

Fran sa...

How did I miss all these posts? Interesting to read about your preparations for shot blasting. We are going to do the same next year. Your poor car! I think a good clean is in order xxxx

Ib Frohberg sa...

In the case that nobody whants to bye this masterpice,
the car goes to the junkjard when ship is shipshape. -:)